Benvinguts a les Colònies amb la Salle Sant Martí!

Us oferim aquest bloc on podreu trobar propostes de colònies, jornades i convivències. Podreu veure exemples de com treballem. I sobretot trobareu il·lusió per fer de les vostres colònies un espai enriquidor, motivador i divertit. Els programes que hi ha aquí són el resultat de les demandes de les diferents escoles que han treballat amb nosaltres. I aquests ja s'han incorporat a les activitats habituals que qualsevol escola pot demanar. Sapigueu que el més interessant de fer les colònies amb nosaltres és que els vostres desitjos es poden fer realitat. Doneu-nos idees del que voleu treballar i tindreu unes colònies fetes a mida i amalgamades amb un fil conductor.

VISCA LES COLÒNIES!

dimecres, 18 d’abril del 2012

El fantasmet del Molí de la Roda -primària-


Benvolguts amics i amigues,

sóc el Fantasma del Molí de la Roda. He sapigut del cert que durant el mes de març vindreu al Molí de la Roda de colònies. Aprofitant l'avinentesa us escric per demanar-vos un favor.
Resulta que visc en el Molí de la Roda des de ja fa quasi mil anys. Des de llavors sempre hi ha viscut gent, principalement la família i els Comptes de Segur durant generacions però des de fa uns 50 anys ja no hi viu ningú i m'avorreixo força. Antigament corria darrera del Compte de Segur i em feia un fart de riure amb els meus amics fantasmes. L'últim habitant del Molí de la Roda va ser en Marcel·lí però va marxar a viure a ciutat i amb ell també van marxar els meus amics fantasmes.

Ara he descobert aixó d'Internet i ja no són tant llargues les hores. He conegut gent de tot el món i fins i tot m'han convidat a passar uns dies a la Xina i al Canadà però és clar no puc deixar el Molí ja que si el deixo el podria ocupar un altre fantasma i la veritat aixó no m'interessa gens... ja que casa meva és casa meva!

He tingut una pensada. Ja que vosaltres veniu aquí podrieu ajudar-me a posar-me al dia dels trucs i espants que estan a la moda. La última vegada que vaig voler espantar a un grup de famílies que van estar aquí al Molí els nens i nenes més petits quan em van veure es van posar a riure i volien arrancar-me el meu llençol.... volia plorar molt peró he de ser fort i valent i continuar amb la meva professió. La veritat és que per interent he estat buscant espants i trucs per espantar i m'he espantant jo sol ja que feien molta por... no sé si estic preparat per espantar com diu Internet... També he trovat en un lloc que hi diu que no ens hem de creure tot el que diu Internet i per tant ja no sé que fer ni que pensar. Crec que com que sou un grup de nois i noies d'avui em podrieu ajudar a posar-me al dia i podriem probar si amb els vostres trucs jo puc espantar com cal a les persones.... aixó d'espantar ho sabrem quan un cop vosaltres marxeu intentaré espantar a tort i dret a les senyores i senyors que venen a netejar el Molí i si funciona us ho dic del cert que us escriuré per informar-vos.
 
Així doncs puc contar amb la vostra ajuda per aprendre trucs d'espants??? 
CSD


EXEMPLE DE PROGRAMA PER AQUEST EIX D'ANIMACIÓ (dos dies)
1r. dia:
Inici de l'eix d'animació
Descoberta del poble més proper: Contes i llegendes de la vila.
Dinar
Gran Gimcana: els enigmes del Molí de la Roda
Taller Manual: el fantasmet
Temps lliure
Sopar
Joc de nit: camins nocturns
Bona nit: la cosa.
2n dia:
Esmorzar
Taller de natura: les tasques ambientals dels fantasmet
Dinar
Fi d'eix
Hora dels adéus

VISCA  LES   COLÒNIES!